Heroes 3 – kiedy pomaga Pathfinding

Posted on

Źródło: http://heroes.thelazy.net/wiki/Pathfinding

Wszystko tłumaczy poniższa tabelka:

Table 1. Terrain penalties with different levels of Pathfinding
Terrain None Basic Advanced Expert
Dirt
Grass
Lava
Subterranean
100% 100% 100% 100%
Rough 125% 100% 100% 100%
Sand
Snow
150% 125% 100% 100%
Swamp 175% 150% 125% 100%

Trzeba spojrzeć jaki mamy teren wokół. Jeśli jest to Rough to już Basic Pathfinding daje całkowitą niwelację trudności terenu. Kolejne poziomy Pathfinding nie mogą pomóc bardziej.

Dopiero Snow i Swamp pozwolą nam wykorzystać maksymalne poziomy tego skilla.

Jednostki natywne dla terenu nie mają żadnych kar. Jeśli gramy Tower i wokół jest wszędzie śnieg, to jeśli tylko będziemy mieć jednostki z Tower to będziemy się poruszać bez kar.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s