Niepisane (już spisane) zasady w projekcie C#

Posted on Updated on

Chciałem po prostu spisać dla potomnych rzeczy które dotychczas może nie były spisane.
Będą dopisywane nowe.

  • nazywanie zmiennej “_” oznacza, że ta zmienna jest nieistotna i pomijamy ją w dalszym kodzie, mimo że musimy jej użyć. Najczęściej pojawia się w lambdach, ale jest też kilka przykładów w pozostałym kodzie, np:

    static readonly ConcurrentDictionary<string, UserModel> LoggedInUsers;
    
    public static void Unsubscribe()
    {
        UserModel _;
        LoggedInUsers.TryRemove(Login, out _);
    }
    

* Przeczytana i zrozumiana książka Clean Code, Czysty kod
* R# nie sugeruje zamieniania na var.
* nie używamy ref i out.
* brak zakomentowanego kodu, jeśli coś kiedyś byśmy potrzebowal, to do tego służy system kontroli wersji (git)
* korzystanie z tooli (R#, StyleCop etc), jeśli jakaś reguła może być automatyczna to ludzie nie powinni tracić czasu na ręczne (mentalne) Code Review.

Advertisements

One thought on “Niepisane (już spisane) zasady w projekcie C#

    Jarosław Stadnicki said:
    29 May 2017 at 12:32

    Git, podobnie widziałem w metodach z Linq. Ale w samym kodzie to też dobra sprawa.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s